Ahad, 25 November 2012

Catatan Peristiwa: KELAHIRAN PERMATA HATI


CATATAN KELAHIRAN PUTERIKU (SITI HAWA NAJWA BINTI HASBULLAH)...
30 minit selepas kelahiran: Selamat Datang  Sayang
Hawa berusia 1 hari




Abbi dan Hawa
ALHAMDULILLAH...tak terluah rasanya kesyukuran utk kelahiran cahayamata kami yang pertama..Puteri perempuan kami lahir tepat jam 8.48pagi pada 02/11/2009.. Lebih kurang 2 minggu sebelum ulang tahun perkahwinan kami yang pertama pada 15 November 2009. Kami bersyukur dengan anugerah ini kerana ia merupakan hadiah ulangtahun pertama umi dan abi. Perasaan teruja tidah tergambar dek kata-kata kerana kehadiran si kecil ini melengkapkan keluagra ini.  Puteri kami ditakdirkan Allah untuk menjengah dunia tepat pada tarikh jangkaan kelahiran.

Perancangan kami sebagai hamba Allah adalah untuk berusaha melahirkan puteri kami ini secara normal.. pagi..seawal sebelum subuh 2 November 2009 sekitar jam 4.30 pagi, tanda2 awal dengan keluarnya air jernih ..tidak berwarna dan tidak berbau (salah satu tanda kelahiran). Ketika itu aku sedang nyenyak tidur... Pengalaman pertama menyambut kelahiran, sedikit sebanyak kami berdua tiada pengalaman. Tambahan pula tiada sedikit pun tanda rasa sakit.. Aku masih mampu bertenang dan tidak mengejutkan suami yang tidur. Niat hati mahu tunggu sehingga ada tanda rasa sakit. Selang sejam sekali lagi air ketubanku keluar tp masih tiada rasa sakit. Aku mula risau dan mengejutkan suami yang sedang di buai mimpi.

Dalam sekitar jam 6 pagi sedikit demi sedikit kontraksi mula terasa. Suamiku masih lagi boleh bertenang menjamah sarapan. Ketika kontraksi semakin kerap aku mula meminta suami membawaku ke hospital. Kelahiran  musim tengkujuh, suami memapah aku ke kereta dan mengambil semua keperluan. Paling aku tidak dapat lupakan sedang aku berperang melawan kesakitan, suamiku agak kalut maklumlah tiada pengalaman. Kami masih sempat mencari mesin ATM untuk mengeluarkan wang bagi tujuan bil hospital. Tepat jam 7.30pagi aku terus ke Pusat Perubatan Islam An-Nisa, Kota Bharu, Kelanta.Setibanya di unit kecemasan aku terus dibawa ke bilik bersalin.. Alhamdulillah ..bukaan pangkal rahim telah terbuka 5 cm.. Kontraksi makin kuat..dan kali ini.. Masya Allah barulah terasa kesakitan untuk bersalin.. Hanya Allah yang Maha Mengetahui betapa sakitnya rasa nak bersalin. Suami ku masih setia menemani dan memberikan kata semangat.

ketika itu.. sokongan dan dorongan suami adalah kekuatan termahal.. mengalir airmata menahan kesakitan.. sambil bibir dan hati tak putus berzikir dan berdoa..doa nabi Yunus di dalam perut ikan sentiasa aku titipkan .. redha dengan apa yang Allah kurniakan..kesakitan dunia cuba aku hadapi..

Lebih kurang jam 8.15 pagi..bukaan telah hampir ke 10 cm.. Doktor mula bersiap sedia untuk menyambut kelahiran cahaya mata kami. Aku selamat melahirkan puteri kami yang seberat 3.2kilogram tepat pukul 8.48 pagi.  Allahhuakbar! tak terbendung air mata melihat wajah dan mendengar suaranya.. Alhamdulillah.. Syukur Ya Allah...

senyum rezeki...dapat hadiah pertandingan bayi comel

terima kasih wahai suamiku yang setia dan sabar menanti..
terima kasih wahai ibuku yang tidak putus2 berdoa..
terima kasih para doktor yang berusaha bertungkus lumus..berusaha yang terbaik untuk kami..
terima kasih keluarga dan kawan-kawan atas doa dan ingatan..
Syukran LaKa Ya Allah..atas anugerah kehidupan yang tak ternilai..ALHAMDULILLAH Puteri ni kami namakan dengan nama Siti Hawa Najwa Binti Hasbullah. Nama yang cukup ringkas tetapi mempunyai makna yang baik. Kini, detik itu telah berlalu 3 tahun yang lalu. Puteri kami yang manja dengan panggilan Hawa ini membesar dengan sihat. Keletahnya sangat menghiburkan hati dan menunjukkan tahap pemikiran yang membanggakan. Semoga Siti Hawa Najwa Binti Hasbullah menjadi anak yang solehah, taat pada Islam, hormat pada orang tua. Umi doakan Hawa berjaya dunia dan akhirat serta dirahmati Allah S.W.T. Dikaulah permata hati kami.
semoga jadi solehah..Amin
                                                

1 ulasan: